Koľkokrát sa vám však vysypal celý balíček kávy a vy ste ju ešte zámerne vtlačili do koberca? Alebo koľkokrát ste nechali vášho huňatého pĺznuceho psa válať sa po sedačke v obývačke? A máte vôbec psa?
Reklama sa snaží navodiť dojem, že výrobok (či služba) je pre vás nepostrádateľná. Pamätáte si na reklamu na žehličku, ktorá je taká jemná, že nepraskne ani nafúknutý balónik? Ak ste si ju kúpili, pokojne to vyskúšajte. Samozrejme, že to funguje. A potom to vyskúšajte aj s inou žehličkou. Pekne ju dajte na maximum a priložte na balónik. Čakali ste prasknutie balónika? Nedočkali ste sa. Balónik vydržal rovnako ako v prípade zázračnej žehličky. Ale s vašou pôvodou žehličkou vás určite nikdy nenapadlo žehliť balónik.
Reklama navodzuje atmosféru, že daný výrobok je dokonalý. Predstavuje jeho najlepšie rysy. Inak by tento výrobok nepredala. Môže byť stokrát horší ako podobné a lacnejšie výrobky od konkurencie, ale ak mu spravíte dobrú reklamu, vyhráte.
Istý výrobca motorových olejov, má reklamu založenú na stratégii najvyššej ceny. Predpokladá, že ľudia si o drahých výrobkoch myslia, že sú aj dobré. Preto svoj olej ponúka vždy za najvyššiu cenu na trhu. Ak si však pozriete na etiketu, kde sa daný olej vyrába (a ešte k tomu trochu pobeháte aj na internete), zisztíte, že tento výrobca nemá žiadnu vlastnú továreň na výrobu olejov. Jednoducho si dá olej vyrobiť u toho výrobcu, ktorý mu ho vyrobí najlacnejšie.
Mnoho firiem už pochopilo, že nestačí len ospevovať svoj výrobok. Zákazník si ho musí najmä zapamätať. Ak spravíte vtipnú reklamu, máte šancu, že ľudia budú o nej hovoriť, alebo že sa na ňu budú dokonca aj tešiť. Reklama musí jednoducho upútať zákazníka.
Napríklad mobilní opertátori. Orange v reklame ukazuje mobil s bleskom, hoci reklama je na mobil, ktorý blesk neponúka. T-Mobile sa zase vyhlasuje za jednotku v mobilnom internete, hoci nechce zverejniť svoje čísla o počte zákazníkov.
Reklama jednoducho zavádza. V novinách a časopisoch ju jednoducho preskočím. V telke je to horšie. Keďže všetky celoplošné televízie začínajú v rovnakom čase vysielať program v prime time, v približne rovnakom čase dávajú aj reklamy. Neviem, či je to zámer alebo náhoda, ale keď začne reklama na Markíze, zrazu je aj na Jojke, Nove, Prime či STV. Zaujímavé. Ale bolo by to celkom logické. Reklamné agentúry predsa požadujú, aby sa na ich reklamy aj niekto pozeral. Nie je pre nich veľmi potešiteľné, keď zistia, že akonáhle začne reklama, väčšina divákov prepne na iný kanál. Asi by sa tým mohol zaoberať protimonopolný úrad (alebo nejaký iný úrad). Ale asi sa im do toho nechce. Možno úradom posielajú reklamné agentúry reklamu na reklamy - a v nich opisujú, aké sú reklamy super.
Komentáre
re klam a
opakovany klam
je pravda, že mi ešte nikdy nenapadlo žehlit balón,
ale mám rada, ked je reklama dobrá, zaujímavá, vtipná. pretože fakt ked prepínaš v čase reklamy na iné kanály, tak aj tak nič iné nenájdeš, tak radšej sa pozerám na mobilných operátorov, ktorý mávaju celkom fajn reklamy, než na pracie prášky....
Vtipnú a nápaditú reklamu beriem.
A auto som si i tak nekúpil.
tie lienky,
POISTNY PODVOD priamo na obrazovke markizy
podla mna je ta reklama v poriadku
pozrel som si ju dvakrat a nic som tam nenasiel
keď som bola malá
Terreza, Terreza a aj ste vyskusali, ci ta reklama funguje?
no ja som si na ňu spomenula,
su aj dobre reklamy
Moje amaterske pozorovanie
nikto
reklama sa tyka kazdeho
objednávatelia reklám sú neschopní a do veľkej miery nevzdelaní
reklama...
Niektoré reklamy sú však vydarené a človeka aj tak povediac potešia, respektíve zabavia.. ako napríklad, keď išla tá reklama na Cappy džús s tým kikiríkaním.. xi to bolo dobré.. alebo aj niektoré poisťovne majú celkom vtipné reklamy..
ale čoho je veľa toho je veľa...
amidala, sice som sa tesil na noveho mobilneho operatora
máš right..
des
ja som si anjelikov vsimol az dnes
xi :)
P.S.: som čítala tie predchádzajúce komentáre a súhlasím s reklamou na to auto s lienkami aj pesničku mali dobrú a tá je občas to, čo si človek zapamätá z reklamy.
Aj pobavia
IN ADVERTISEMENT WE TRUST